Mens Vi Venter

Kommer
Jesus snart igjen?

  Denne artikkelen inneholder en sann historie og et meget alvorlig budskap som du selv kan få bekreftet eller avkreftet i nær framtid.

 

Observasjon 1.

Soophaphone Sirivongsack, også kalt Soo, ble født av viet namesiske foreldre som bodde i Laos. Da hun var litt over èn
måned gammel, døde moren. Ikke lenge etter døde hennes far av kreft. Soo ble adoptert av en buddhist famile. Hun var svak og mye syk, men klarte til slutt å fullføre 10 års skolegang. Hun ønsket å lære mer om religion, ble buddhistisk nonne og endte opp i et kloster for å lære buddhistisk religionshistorie. Hennes nye far fortalte Soo om en annen religion, som lærte at det var en Gud i himmelen som sendte sin Sønn til jorden, hvor han døde for menneskers synd, ble tatt opp til himmelen, men vil komme tilbake igjen for å hente hjem til seg alle som tok imot ham. Soo begynte å kalle denne guden for den andre guden.

Hennes nye familie flyttet til Australia, og Soo reiste de neste årene flere ganger mellom Australia og Laos. Hennes nye far hadde et familiemedlem som bode i Chicago, og det ble avtalt at Soo skulle besøke denne familien, siden hun alltid hadde ønsket å besøke USA. Hun var nå 28 år gammel, og hadde en tid vært plaget av at hun hadde lite energi. En legeundersøkelse påviste kreft som hadde spredt seg til flere organer. Legen fortalte henne at selv om de opererte, kunne de ikke redde hennes liv. Med finansiell hjelp fra sine nye foreldre, bestemte Soo seg for likevel å dra en tur til Amerika.

Hun skulle reise den 11. oktober år 2000, men meget tidlig denne morgenen, våknet Soo av at døren til hennes soverom ble åpnet av noen hun ikke så. Først ble hun engstelig, og ba en bønn til (Pra-ma-xi-ann), som betyr den andre guden, hennes nye far hadde fortalt henne om, han som døde for menneskers synd, hadde sår på sine hender, og vil frelse alle som tror og følger ham. Et lys fylte soverommet og en skinnende skikkelse åpenbarte seg. Med en mild og rolig stemme snakket den lysende skikkelsen til henne, på hennes eget språk, og fortalte henne om Jesus, han som hadde sår på hendene, om hans liv på jorden og det han lærte som var å finne i Bibelen. Soo forsto at det var en engel som besøkte henne. I mer enn èn time underviste engelen Soo om viktige sannheter fra Guds Ord, og gjentok flere ganger at Jesus elsket henne og ville hjelpe henne.

Engelen ba henne oppsøke adventistkirken når hun kom til USA. Hun ble også bedt om å ta kontakt med 5 navngitte personer, som engelen stavet navnene på i hennes eget språk. Alle var adventistevangelister. Hun ble instruert om å be disse lære henne profetiene i Johannes Åpenbaring, tegnene på endetiden og trengselstiden, betydningen av Matt. kap. 24, viktigheten av Herrens bønn og innholdet i 3. Mosebok kap. 11. Alt dette var helt fremmed for Soo, men hun skrev alt ned.

Engelen ba henne også om å søke de omtalte personenes hjelp til å få tre bøker oversatt til hennes eget språk. De tre bøkene var: Steps to Christ (Veien til Kristus), The Great Controversy, (Den store strid) og Desires og Ages (Slektenes håp). Hun ble videre henvist til en liten privat adventisthelseinstitusjon, ved navn Uchee Pines, for å lære helseprinsipper hun også skulle undervise sitt eget folk i.

Mens engelen underviste henne, kjente hun at presset og smertene hun hele tiden hadde kontakt med på grunn av kreftsykdommen, ble borte. Hun har vært helt symptomfri sidene da. Før engelen forlot henne, fortalte han at noe mye verre enn den tragiske hendelsen i New York i år 2000, ville finne sted i Amerika i løpet av 2005, og at søndagslover ville bli vedtatt ikke lenge etter denne katastrofen. Soo spurte engelen hva søndagslover var: Engelen svarte: Gode mennesker vil arbeide gjennom statsmakten, men resultatet vil tjene det onde. Du må følge med på nyhetene. Engelen åpenbarte seg også for Soo to ganger mens hun oppholdt seg i USA. Hun lærte om frelsesbudskapet og bibelens sannheter, ble døpt mens hun var der, og arbeider nå sammen med andre i å få de bøkene engelen spesifiserte oversatt til sitt eget språk. Det meste av dette arbeidet er nå ferdig. Samtlige som de siste årene har hatt kontakt med Soo, kan vitne om hennes oppriktighet, ydmykhet og gudfryktighet.

Observasjon 2.
Noe verre enn tragedien med World Trade Center er det vanskelig å forestille seg. Omkring 3000 drepte og skader for neste 20 milliarder kroner. I skrivende stund frykter man minst 10.000 drepte i San Diego og andre byer, og skader for nærmere 200 milliarder. Et område på størrelse med hele England er nesten totalt ødelagt og 1million mennesker har mistet alt og er flyktninger i sitt eget land. Det snakkes om den største katastrofen som har rammet Amerika siden borgerkrigen.

Observasjon 3.
Hva er søndagslover? Alle kristne kjenner til Bibelens omtale av dyrets merke. Noen har ment at det dreier seg om et fysisk merke på hånden eller i pannen, som hedenske ikke-kristne elementer vil påtvinge alle, slik at de kristne skal kunne identifiseres og hindres i å fungere i samfunnet. Bibelen lærer imidlertid at det er en falsk kristendom som er sentral i å framdrive dyrets merke, og at det er de troende som velger å tilbe Kristus i samsvar med Skriftens sannheter, og derfor også velger å lyde alle Guds bud, som blir forfulgt av en samlet frafallen kristenhet. På Dura slettet i gamle Babylon, var den store ideologiske trostesten et spørsmål om hvem som ville tjene Herren ved å lyde det første bud i Guds lov: Du skal ikke ha andre guder foruten meg, 2. Mos. 20:3. Flertallet bøyde seg for avguden, og kun tre hebreere adlød himmelens Gud, Dan. kap. 2.

I den siste tid er det ikke primært det første bud i Guds lov, men det fjerde som vil bli trostesten. Hvordan kan vi vite det? Fordi Herren selv kaller lydighet mot dette budet for en tegn, (det samme ordet betyr merke), på hvem som er trofaste, og holder fast på den ène og sanne Gud og Skaper, 2. Mos. 31:13. 17. Esek. 20:12.20. Som vi har omtalt i flere artikler i dette bladet, var det pavemakten som byttet Guds sabbat ut med den hedenske soldagen, søndag, og dette kirkesystemet har i alle år kalt aksept av søndagshelligholdelse for et tegn og merke på hvem som aksepterer at paven er Jesu Kristi vikar og stedfortreder, og har makt til å endre Guds bud.

Observasjon 4.
Den høyreorienterte kristne grupperingen i USA, som bl. a. ga George Bush de stemmene som gjorde at han ble valgt, har lenge annonsert at de ønsker å endre USA’s grunnlov, slik at det blir mulig å vedta religiøse lover som kan håndheves av sivile myndigheter. Inntil nå har det vært umulig, fordi grunnlovens absolutte skille mellom stat og kirke ikke tillater det. Religion kan ikke lovfestes i dagens USA, men kan hvis denne endringen av grunnloven finner sted. Den omtalte kristne høyrefløyen, har flere ganger gjort det klart at å få vedtatt strikte helligdagslover, såkalte søndagslover, er et av deres sentrale mål. Hvorfor? Jo, ideen er at Gud ikke lenger kan velsigne og beskytte landet, før alle samles i å helligholde hviledagen på rett måte? Hvilken hviledag? Jo, den falske og ubibelske hviledagen, pavemaktens og hedenskapets soldag, søndagen. Tegnet eller merket på at Den katolske kirke har gitt seg rett til å endre Guds lov.

Observasjon 5.
En av hindringene for å kunne begynne prosessen med å forandre den amerikanske grunnloven, har lenge vært at landets høyesterettsdommere ikke seg imellom har hatt et flertall for en slik endring. Det kristne høyre har en tid presset president Bush for at han skal utpekt konservative høyreorienterte kristne dommere til nye posisjoner i høyesterett. Siden utnevnelsen er på livsstid, blir ingen av stillingene ledige før en dommer trekker seg eller dør. I noen få uker, har president Bush hatt et press på seg til å utpeke en ny dommer, siden dommer Sandra Day O’Connor kunngjorde at hun ville pensjonere seg for å ta vare på sin syke mann. Lørdag kveld den 3. september, to dager før denne artikkelen skrives, døde imidlertid øversterettsdommer William Rehnquist, av kreft. Bush hadde nå to nye dommere å utpeke. Kun et døgn etter Rehnquists død, og et par timer før han reiste til San Diego for andre gang, etter katastrofen der, utpekte president Bush den meget konservative og høyrekristne juristen John Roberts til å bli den nye sjefsdommeren for USA’s høyesterett, til å ta Rehnquists plass. De høyrekristne har jublet siden i går, for de ser prosessen som et meget viktig trinn, bl.a. mot de mål de har satt seg nemlig søndagslover. Nå gjenstår ennå en utnevnelse, en person som kan ta Sandra Day O’Connors plass.

 

Observasjon 6.
Hvis Soo’s vitnesbyrd er troverdig, noe tragedien i San Diego kan indikere, på grunn av at en ulykke større enn World Trade Center i New York, var så godt som utenkelig. Da kan det passe, i det profetiske puslespillet, at Amerkias høyesterett så hurtig som mulig får en sammensetning av dommere som faktisk favoriserer å påbegynne en prosess for å endre eller overse USA’s grunnlov. For bare da kan religiøse lover, som kan håndheves av politiske myndigheter, kunne vedtas. Med sin forklaring til Soo, fortalte faktisk engelen at Jesus snart kommer igjen, og at en forferdelig ulykke i USA i 2005, ville være medvirkende til at søndagslover snart blir vedtatt.

Observasjon 7.
Følgende sitater er fra en bok skrevet for ca.100 år siden. Vi tror at personen som skrev det, av Gud ble vist en rekke bibelviktige detaljer som har med endetiden å gjøre. Ingen, absolutt ingen, på den tiden da dette ble skrevet, kunne drømme om at det som hevdes her noen gang kunne finne sted. Bedøm selv innholdet - i lys av de andre observasjonene.

Sitat begynner:
”Satan... forårsaker sykdom og ulykker i et slikt omfang at folkerike byer blir lagt i ruiner....På alle steder og i utallige former utøver han sin makt gjennom ulykker og katastrofer på sjø og land, i store branner, i veldige tornadoer og fryktelige haglvær, i stormer, oversvømmelser, sykloner, flodbølger og jordskjelv. Han ødelegger avlinger, og hungersnød og ulykker følger. Han sprer dødbringende pest ... og tusentalls mennesker omkommer.”

”Disse hjemsøkelsene kommer til å bli stadig hyppigere og mer katastrofale... ”Verden visner og tæres bort...Jorden er blitt vanhelliget av dem som bor på den, for de har overtrådt lover, satt forskrifter til side og brutt den evige pakt,” Jes. 24:4.5. Så vil den store bedrageren få folk til å tro at disse ulykkene skyldes dem som tjener Gud. De som på denne måten har fremkalt himmelens mishag, vil legge skylden for alle sine plager på dem som på grunn av lydighet mot Guds bud er en stadig anklage mot overtredere. De vil påstå at mennesker provoserer Gud når de misbruker søndagen, og at denne synden har medført ulykker som ikke vil opphøre før søndagsfeiringen blir strengt håndhevet. Den samme villedende taktikk har preget romerkirkens historie. Den gav seg ut for å opptre som Guds stedfortreder, men i virkeligheten hevet den seg over Gud og forandret hans lov. De som under pavedømmet måtte dø for sin troskap mot evangeliet, ble fordømt som brottsmenn. De ble anklaget for å være i kompaniskap med djevelen. Dette vil gjenta seg.”

”Samtidig med at djevelen prøver å ødelegge dem som holder Guds lov i hevd, vil han sørge for at de blir anklaget som lovbrytere, slike som vanærer Gud og bringer straffedommer over verden. De som holder den bibelske hviledagen i hevd, vil bli fordømt som fiender av lov og orden, slike som ødelegger samfunnsmoralen og er årsak til anarki og korrupsjon, og som derfor bringer Guds straffedommer over jorden. Deres samvittighetsskrupler vil bli fremstilt som trass, stahet og forakt for øvrigheten, og de vil bli stemplet som opposisjonelle. Fremtredende personer i stat og kirke vil gå sammen om å bestikke, overtale eller tvinge alle til å holde søndagen. Mangelen på guddommelig autoritet blir erstattet med forbud og undertrykkelse.... For å vinne popularitet vil både den lovgivende og utøvende myndighet selv i det frie Amerika gi etter for folkets krav om en lov som innskjerper søndagshelligholdelse.”

”Når de protestantiske kirkesamfunn forkaster de klare utsagn i Bibelen som viser at Guds lov står ved makt, vil de være ivrige etter å stoppe munnen på dem som de ikke kan imøtegå med Bibelen. Uten å vite det slår de inn på en vei som fører til forfølgelse av dem som av samvittighetsgrunner nekter å gjøre som den øvrige kristenhet – godta den pavelige hviledagen.” (Boken Mot Historiens klimaks, fra sidene 454-456. kapittelet krisetimen nærmer seg.) Denne tidsaktuelle boken er på 535 sider og tilbys våre lesere gratis tilsendt.)

Observasjon 8.
Våk derfor! For dere kjenner ikke dagen eller timen, Matt. 25:13. Men profetiene i Guds Ord viser oss tiden og definerer kjennetegnene på Jesu gjenkomst, Matt. 24:32.33. Rett dere opp og løft hodet, for deres forløsning stunder til (er nært forestående),sa vårFrelser, Luk. 21:28. Snart kommer vår beste venn for å gjøre slutt på denne verdens elendighet. Tanken på at alt snart kan være slutt, må være den beste og mest fantastiske nyhet noen kristen kan få.


Tilbake:
opp
topp
 
Mens Vi Venter - Nr. 41 (13. årgang) 2+3 /2005
Les hundrevis av artikler her:
http://www.mensviventer.no