Rapport fra Pentagon og Det Amerikanske Senatet

Rapport fra Pentagon og Det Amerikanske Senatet

  Rapport fra Pentagon og Det Amerikanske Senatet

Sommeren 2007 ble jeg uventet kontaktet av kappelankontoret i Pentagon og informert om at et symposium over Åpenbaringsboken ville bli avholdt i oktober og november under deres regulære onsdags morgen bønnefrokoster. De ønsket å gi meg en offisiell invitasjon til å være en av talerne der. Hensikten med symposiet var å gi ulike talere fra forskjellige kirkesamfunn anledning til å legge fram sin forståelse over visse temaer i denne boken

Bestselgerforfatteren Joel Rosenberg skulle tale over Israel and Iran. “Vil du også komme?” spurte kappelan William Broome. “Ja, selvfølgelig,” var min umiddelbare respons. Han fortalte at selve temaet var opp til meg. Jeg ba til Gud! “Herre, hva skal jeg tale over?” Det ble mer og mer klart for meg. Mitt tema måtte være: Amerika i Bibelens profetier.

Like etterpå ble jeg kontaktet av kappelankontoret i Senatet, som ga meg en lignenede invitasjon til å være en av deres talere ved deres regulære bibelstudiegruppe for sentatets personale, som blir avholdt i lusjtimen hver fredag. Max Lucado, Charles Stanley, og Rick Warren hadde vært på deres talerstol tidligere, og nå ønsket de meg også. Min respons var den samme. Hvem ville vel la en slik anledning gå fra seg?


Fredag morgen den 7 november befant jeg meg gående mot Pentagons sikkerhetstjenesten, da en dame ved siden av meg spurte, “Er du Steve Wohlberg?” “Ja,” sa jeg, litt overrasket. “Jeg er kommer for å høre deg tale”, sa hun. Hennes navn var Denise. Hun hadde lest om min avtale på vår webside, og ville ikke gå glipp av det. Her er det utrolige. Det ville ha vært helt umulig for henne å passere sikkerhetstjenesten i Pentagon, men fordi hun kom sammen med meg, som var invitert, slapp hun inn. Vi ble begge veldig oppmuntret av dette lille “tegnet” på Guds ledelse.


Inne i bønnefrokost-rommet, etter en introduksjon ved kappelan Broome, gikk jeg opp på talerstolen. Foran meg satt det rundt 100 velkledde mennesker, mange i militæruniform. De spiste frokost som de hentet på en buffè. Min laptop sto foran meg, prosjektøren lyste opp på en stor skjerm bak meg med et stort bilde av kongressbygget sammen med ordene “Amerika i Bibelens profetier.” Det hadde allerede vært holdt en bønn, men jeg ba igjen. De neste 45 minuttene bygget jeg opp mitt tema, punkt for punkt, om at det symbolske “dyret” fra jorden beskrevet i Åpenbaringen 13:11-17 virkelig representerte USA. (Hele talen kan leses på engelsk www.whitehorsemedia.com). Alle de tilstedeværende lyttet intenst. Gjennom presentasjonen så jeg mange hoder som nikket, noe som indikerte at de så logikken i min forklaring, og det styrket meg i min presentasjon. “Dere må gjerne dele dette med presidenten” sa jeg med et smil. Mot slutten snakket jeg om skillet mellom kirke og stat, og samvittighetsfrihet, 11 september, jordens siste kriser og den endelige lovgivingen som ville tvinge alle til å ta dyrets merke. (Se Johannes Åpenbaring 13:16-17). Jeg konkluderte med en sterk appell til å følge Lammet og avvise Dragens røst.


Responsen var overveldende. Mange kom fram for å få signert min bok: “Fra Hollywood til Himmelen”, som jeg tilbød alle gratis. Jeg gav også alle et bibelstudium over Åpenbaringen 13:11, og en CD med en annen av mine taler med tittelen: “Ta denne kopp fra meg”. Neste kveld før jeg skulle videre til Senatet om fredagen, ble jeg intervjuet i et radio og TV program i et studio nær Baltimore. Her fikk jeg igjen vitnet om Amerika i profetiene, dyrets merke og Jesu snarlige gjenkomst. Fredag morgen 9 november ankom vi samlet i kongressbygget hvor bibelstudiene foregikk. Ved lunsjtid kom det rundt 150 personer som tok seg mat og deretter satte seg ned. Hvem de ulike var i mengden er jeg ikke sikker på. De var trolig senatorer, kongressmenn og administrasjonspersonell. Samværet åpnet med bønn, deretter ble jeg introdusert. Etter konsultasjoner med kappelan Black, var det avgjort at jeg på denne samlingen skulle fortelle mitt vitnesbyrd. Jeg fortalte om min jødiske oppvekst, tenåringstidens rastløshet, og det mest viktige, Jesu kjærlighet og kraft. Mitt sentrale fokus var Jesu død for syndere og hvordan den hellige Ånd forandret mitt syndige liv.

Hele gruppen lyttet til hvert ord, og Guds salvelse var tilstede på en mektig måte. Alle kjente det. Deretter snakket jeg om Jesu snarlige komme, fortalte om en utrolig historien som ble rapportert til oss i White Horse Media. En muslim i en muslimsk landsby hadde en drøm om Jesu annet komme. Det var bare Jesus der “på den siste dag”. Mannen ble ganske oppskaket av drømmen. Tre dager senere tok han mot til seg, og delte drømmen med en muslimsk venn fra den samme landsbyen. Vennen ble helt hvit i ansiktet. Han hadde hatt den samme drømmen. De to mennene bestemte seg for med forsiktighet å dele drømmen med andre i landsbyen, og til alles overraskelse, ble det oppdaget at absolutt alle i hele landsbyen hadde hatt den samme drømmen! De ble alle Jesus-troende! Jeg informerte gruppen foran meg: “Gud gir drømmer til mange mennesker. Dette er de siste dager. Jesus kommer snart igjen!”

Mine lyttere satt som paralyserte, men de mottok budskapet med begeistring. Kapellan Black sa noen avsluttende ord og spurte deretter de frammøtte om jeg skulle bli invitert tilbake. Et kraftig “Amen!” var deres hjertelige respons.

En avsluttede bønn ble holdt og jeg gikk deretter til døren for å hilse på alle i det de gikk. Ivrige ansikter, store smil og en takk for budskapet var responsen.

Pris Herren!



Tilbake:
opp
topp
 
Mens Vi Venter - Nr. 51 (16. årgang) 1 /2008
Les hundrevis av artikler her:
http://www.mensviventer.no